zaterdag 20 september 2014

Voorwoord

Voor de mede opvarenden of geinteresseerden maak ik in een soort reis verslag van het laatste gedeelte van de stanavforlant reis van Hr Ms De Ruyter in 1981.
Ik maak hierbij ook gebruik van het gedenkboek stanav 1981 en mijn foto archief.
Ik zal een paar keer per week een stukje publiceren.

Mijn naam is Koos de Boer en ik werd 25 mei 1981 met spoed overgeplaatst naar De Ruyter die een paar dagen in Den Helder in dok lag om een collega korporaal WDV af te lossen in de boord vliegtuigtuig ploeg met Lynx helicopter.
Ik kon wat spullen aan boord brengen in Den Helder maar ik kreeg nog wat extra tijd om o.a. een gedeeltelijk tropentenue op te halen bij het plunje magazijn want het schip voer in een dag naar Gent. Omdat de bemanning daar weer voor een paar dagen met de bus naar huis kon ging ik pas 29 mei met de bus aan boord in Gent.



Het gedeelte van de reis die ik dus heb meegemaakt was vanaf Gent naar St Johns, Halifax en New York waarna terugkeer naar Den Helder









Geen opmerkingen:

Een reactie posten